..Besök två

Jag har varit jätte deppig här under helgen så jag har inte orkat sätta mig framför datorn. Jag har hamnat i ett märkligt tillstånd, jag verkligen älskar att vara ute med mina vänner när det gäller fest eller krog besök.. men så fort det är vardag så stängs jag av. Jag vägrar ta mig utanför dörren och känner inte alls för att umgås med dom som jag annars hänger med.. Men det hänger väl ihop med den psykiska delen. Tänkte dra en liten snabbis om mitt första samtal hos psykologen, vi gick igenom min bakgrund väldigt ytligt då jag själv inte orkar nämna några närmare detaljer, och det var helt okej för hennes del då vi mest tog det första besöket som en koll vart jag "stod". Hon uppmanade mig att boka en tid hos läkare för att diskutera medicinering. Det finns så mycket att berätta så ett samtal ger inte så mycket, men det känns bra. Åtminstone för stunden, det har varit upp och ner. Ibland känns det bara onödigt och jag får för mig att jag är frisk.. men min sambo puffar till mig då och då och säger att jag ska vakna ur mitt fantasiland, han har ju ändå rätt. Idag ska jag på mitt andra besök, jag känner mig väldigt nervös.. hon vet ju ändå en del om mig nu.. och det avskyr jag. Jag avskyr tanken av att folk vet vad som hänt när dom ser på mig.. men så upplever jag det även om omgivningen inte vet nånting. Det är tur att jag har min sambo vid sidan annars hade jag aldrig kommit iväg på dessa "möten" med psykolog. En sak jag reagerade starkt på var att hon nämnde att jag eventuellt skulle bli förflyttad till en annan psykolog senare.. och det är just det jag inte vill! Det har redan hänt.. jag vill inte öppna mig om och om igen. Det tog år att bara komma dit jag är just nu.. Men jag berättade det för henne och skulle fallet bli så så lovade hon att hjälpa mig så jag slapp berätta allt igen för den nya.. Jag återkommer med mer information angående besök två. Jag vill även passa på att berätta om en sida där du kan lätta på ditt inre och få kontakt med människor i samma situation, finns även utbildade att kontakta. Medlemskap behövs för att skriva i forumet men är givetvis gratis. Klicka på länken för att komma dit -->> Terapisnack

Kommentarer
Postat av: tr

Usch, vet vad du menar. Det är jättejobbigt att byta psykolog. Hade min i ett år, sen var jag tvungen att byta eftersom jag bytte till vuxen. Skitjobbigt, funkade jättebra med den psykologen jag hade. Varför måste du byta?

Men det är jättebra att prata med någon, även om det är jobbigt.

kramar

2009-12-15 @ 14:04:31
URL: http://trainunderwater.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag känner igen mig i allt de du skriver, älskar din blogg. Vill så gärna umgås med mina vänner, men känns som att man inte är älskad av dom heller, på dagarna sitter jag bara hemma isolerad från allt annat. Så hemskt att de ska vara så.. kraam

2009-12-15 @ 15:57:03
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Johanna

tack desamma du kan alltid prata med mig med kraam

2009-12-15 @ 23:57:04
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Sara

Å, känner igen mig så väl i känslan av hur jobbigt det är att byta psykolog och behöva öppna sig gång på gång.. Jag har lärt mig att "stänga av" och inte lägga in några känslor.. Det känns lättare då..

Kram

2009-12-17 @ 15:09:28
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Jag kanske inte kan få dig må bättre,

men jag brukar få folk med sånna här prob tänka och må bättre för stunden , säg till om du behöver prata :)

2009-12-24 @ 00:15:01
URL: http://missboniittaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0