..Tunga Ord

När jag mått som dåligast så går verkligen min hjärna på lågvarv.. jag kan ligga i sängen en hel dag utan att göra ett skit. Jag har många gånger fått höra ord som att "Du är så lat" osv.. det går som en kniv rakt igenom hjärtat. Jag kan verkligen inte hantera situationen när det blir såhär.. men en vän sa detta till mig "Det handlar inte om lathet, jag vet hur ont det gör att få höra att man är lat och borde skärpa sig. Depression är lika mycket en sjukdom som influensa, man ber inte nån med influensa skärpa sig och sluta vara lat när dom ligger i feber. Du är lika sjuk som dom.. och den som inte förstår det har inget med ditt liv att göra" Det fick mina tankar att vakna upp, jag är ju sjuk.. Jag har nog inte insett det ännu bara.

Kommentarer
Postat av: tr

det är skitjobbigt när man får höra att man är lat, men det är man inte bara för att man inte orkar någonting. Precis, depression är lika mycket en sjukdom som cancer eller influensa. Enda skillnaden är att det inte går att se på samma sätt :)

tack för kommentarerna. Har inte bloglovin dock... kram!

2009-12-08 @ 10:19:56
URL: http://trainunderwater.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för din kommentar!

Ska lägga till dig i min följa-lista :)

Precis som du säger, depressionen är en sjukdom i likhet med många andra, men i många fall betydligt smärtsammare att bära då den liksom äter upp en inifrån..

Kämpa på!

2009-12-08 @ 13:45:31
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com
Postat av: Johanna

jag håller med er, har fått höra jättemycket att jag är så jäkla lat, bortskämd och egotrippad, får ett hugg över bröstet nu när jag berättar de här, känns som en slag i ansiktet, man blir så låg verkligen och känner sig så värdelös, men det är en sjukdom man har och de är så smärtsamt, att man blir sakta uppäten innefrån håller med om de. Kraaam

2009-12-14 @ 00:57:25
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag håller med er, har fått höra jättemycket att jag är så jäkla lat, bortskämd och egotrippad, får ett hugg över bröstet nu när jag berättar de här, känns som en slag i ansiktet, man blir så låg verkligen och känner sig så värdelös, men det är en sjukdom man har och de är så smärtsamt, att man blir sakta uppäten innefrån håller med om de. Kraaam

2009-12-14 @ 00:57:39
URL: http://afragileflowers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0